Než se pustíte do linkbuildingu, je klíčové zjistit, jaké zpětné odkazy momentálně odkazují na váš web i na weby vaší konkurence, a především, jakou mají hodnotu. Bez této informace je provádění linkbuildingu téměř zbytečné.
Proč je analýza tak důležitá?
Analyzováním zjistíte, jakým typem odkazů, kolika zpětnými odkazy a jakou sílou disponujete vy i vaši konkurenti.
Pojďme na to konkrétně: Představte si, že chcete posunout některou z vašich stránek ve výsledcích vyhledávání a předstihnete konkurenci. Pokud máte všechny on-page faktory v pořádku, je tato analýza klíčová pro vás i pro konkurenci, kterou se snažíte předstihnout.
Když budete mít analýzu hotovou, můžete například zjistit, že váš konkurent má hodnotné odkazy z určitých stránek, které jsou relevantní pro váš obor, zatímco váš web odkazy z těchto stránek nemá. Následně můžete kontaktovat tyto weby a dohodnout se na možnosti publikování vašeho obsahu na jejich stránkách.
Podrobnosti o analýze dostanete v Excelové tabulce.