Před tím než začnete s linkbuildingem, je potřeba vědět, jaké vůbec máte vy a vaše konkurence momentálně zpětné odkazy a jak jsou hodnotné. Bez toho linkbuilding ani nemá cenu dělat, pokud to nevíte.
K čemu je analýza dobrá?
Analýzou zjistíte, jakým typem, počtem a sílou zpětných odkazů disponujete vy nebo vaše konkurence.
Uvedu na příkaldu: Pokud budete chtít posunout nějakou stránku ve výsledku vyhledávání a předběhnout konkurenci a všechny onpage faktory máte v pořádku, tak si necháte udělat tuto analýzu, jak pro sebe, tak pro konkurenta, kterého chcete předběhnout.
Jakmile analýzu budete mít, tak zjistíte, třeba, že jeho odkazový profil, obsahuje velmi hodnotné okdazy z daných stránek a s danou tématikou na danou URL a váš web nikoliv. Následně na to můžete oslovit tentýž web a a domluvit se, zda by bylo možné, také na jejich webu něco pubublikovat (váš obsah).
Jak taková analýza vypadá a co vše obsahuje, naleznete v priloženém dokumentu v příloze.