Ženský hlas - voiceover
Máte vytvořené video, ale chybí vám do něj ženský hlas? Pak jste na Stovkomatu správně! Zde si můžete vybrat ideální ženský hlas do vašeho projektu. Portfolio hlasů, které prodejkyně na Stovkomatu nabízí, je skutečně široké, a je tak téměř nemožné, abyste si nevybrali.
Tak to nechte na nás. Přes 96 % zakázek úspěšně zařídíme.
Ženský hlas – voiceover
Vybrat správný voiceover nemusí být procházka růžovým sadem. Hlas tvoří určující část vaší práce, která silně působí na konečného diváka. Je proto nezbytné věnovat výběru hlasu dostatek času i financí.
Co je to voiceover?
Dnešní moderní doba je typická tím, že se do různých oblastí promítají pojmy z cizích jazyků. A oblast hudební, filmové nebo dokumentární produkce není výjimkou.
Voiceover je termín pocházející z angličtiny („voice” - hlas, „over” - mimo, za) a znamená, že ve videu je přítomen hlas, který komentuje dění ve videu, ale samotného mluvčího nevidíme.
Jaký je rozdíl mezi voiceoverem a dabingem?
Někteří čtenáři si možná po přečtení předchozího odstavce zařadili pod voiceover i dabing, nicméně taková úvaha by nebyla přesná. Na rozdíl od voiceoveru se dabing používá zejména ve filmech a seriálech s cílem nahradit původní hlas novým. Zjednodušeně řečeno při dabingu přidáváme hlas k již hotovému dílu. Účel dabingu je poměrně rozmanitý, ale nejčastěji k němu režiséři přistupují tehdy, když je potřeba nahradit dialogy namluvené v cizím jazyce dialogy českými.
Naproti tomu voiceover použijeme v přesně opačné situaci – tedy máme vymyšlený nějaký projekt, ale začínáme nejprve nahráním zvukové stopy. Tenhle postup je typický pro filmy, reklamy, dokumenty a jiná animovaná videa. Stejně tak o voiceoveru hovoříme i tehdy, když je zachován původní hlas ve videu.
Pod pojem voiceover lze nicméně zařadit širokou škálu vystoupení osoby ve videu. Takový člověk se dostane k poměrně rozmanité práci – může namluvit dokumentární pořady, propůjčit svůj hlas reklamě, ale i komentovat instruktážní videa.
Jak vybrat správný hlas pro voiceover?
Už sice víte, že pro své dílo budete potřebovat hlasovou stopu, ale stále nevíte, jaký hlas vybrat? My vám poradíme, jak správný hlas pro váš voiceover vybrat, tak čtěte dál.
Základem je především vyhodnotit cílovou skupinu videa, které tvoříte. Pokud například vaše video cílí na muže, bylo by dobré zvolit ženský hlas (a naopak). Kromě toho musí být hlas vybraného člověka příjemný a musí zapadat do konceptu výsledné tvorby.
Pro voiceover můžeme využít služeb profesionálních herců nebo neznámých brigádníků se zajímavým hlasem. Je vcelku jedno, pro koho se nakonec rozhodnete – důležitá je především schopnost pracovat s hlasem. Profesionál by měl umět měnit barvu a intonaci svého hlasu, což může diváka leckdy i zmást, obzvláště v případě známých herců, neboť si nemusí okamžitě přiřadit hlas k danému herci.
Jak ženský hlas pro voiceover využít?
Zvolená prodejkyně na Stovkomatu nemá představu o tom, jak má výsledné video vypadat. Jejím úkolem je pouze namluvit text, který jí předložíte, společně s poznámkami, jak by měla s hlasem pracovat. Vy tak musíte připravit text, jenž bude odrážet to, co videem chcete říct.
Při přípravě textu dbejte na to, abyste byli dostatečně kreativní. Pokud můžete, experimentujte s jazykem. Divák vždy ocení nápaditost textu a vy jako tvůrce uvítáte, když se vaše video dostane divákovi pod kůži, ideálně do širokého povědomí veřejnosti.
Při přípravě textu je velmi důležité vcítit se do diváka, jak on sám bude výsledné video vnímat. Namluvený text by neměl být zbytečně dlouhý, aby diváka nezahltil. Zkuste tedy prodejkyni připravit text, kde se do jedné minuty vleze maximálně 120 až 150 slov.
Co je to voiceover?
Dnešní moderní doba je typická tím, že se do různých oblastí promítají pojmy z cizích jazyků. A oblast hudební, filmové nebo dokumentární produkce není výjimkou.
Voiceover je termín pocházející z angličtiny („voice” - hlas, „over” - mimo, za) a znamená, že ve videu je přítomen hlas, který komentuje dění ve videu, ale samotného mluvčího – voiceoveristu – nevidíme.
Jaký je rozdíl mezi voiceoverem a dabingem?
Někteří čtenáři si možná po přečtení předchozího odstavce zařadili pod voiceover i dabing, nicméně taková úvaha by nebyla přesná. Na rozdíl od voiceoveru se dabing používá zejména ve filmech a seriálech s cílem nahradit původní hlas novým. Zjednodušeně řečeno při dabingu přidáváme hlas k již hotovému dílu. Účel dabingu je poměrně rozmanitý, ale nejčastěji k němu režiséři přistupují tehdy, když je potřeba nahradit dialogy namluvené v cizím jazyce dialogy českými.
Naproti tomu voiceover použijeme v přesně opačné situaci – tedy máme vymyšlený nějaký projekt, ale začínáme nejprve nahráním zvukové stopy. Tenhle postup je typický pro filmy, reklamy, dokumenty a jiná animovaná videa. Stejně tak o voiceoveru hovoříme i tehdy, když je zachován původní hlas ve videu.
Pod pojem voiceover lze nicméně zařadit širokou škálu vystoupení osoby ve videu. Voiceoverista se tak dostane k poměrně rozmanité práci – může namluvit dokumentární pořady, propůjčit svůj hlas reklamě, ale i komentovat instruktážní videa.
Jak vybrat správné ženský hlas pro voiceover?
Už sice víte, že pro své dílo budete potřebovat hlasovou stopu, ale stále nevíte, jaký hlas vybrat? My vám poradíme, jak správného voiceoveristu vybrat, tak čtěte dál.
Základem je především vyhodnotit cílovou skupinu videa, které tvoříte. Pokud například vaše video cílí na muže, bylo by dobré zvolit ženský hlas (a naopak). Kromě toho musí být hlas vybraného voiceoveristy příjemný a musí zapadat do konceptu výsledné tvorby.
Pro voiceover můžeme využít služeb profesionálních herců nebo neznámých brigádníků se zajímavým hlasem. Je vcelku jedno, pro koho se nakonec rozhodnete – důležitá je především schopnost voiceoveristy pracovat se svým hlasem. Správný voiceoverista umí měnit barvu a intonaci svého hlasu, což může diváka leckdy i zmást, obzvláště v případě známých herců, neboť si nemusí okamžitě přiřadit hlas k danému herci.
Co bude voiceoveristka potřebovat?
Zvolená voiceoveristka nemá představu o tom, jak má výsledné video vypadat. Jejím úkolem je pouze namluvit text, který jí předložíte, společně s poznámkami, jak by měla s hlasem pracovat. Vy tak musíte připravit text, jenž bude odrážet to, co videem chcete říct.
Při přípravě textu dbejte na to, abyste byli dostatečně kreativní. Pokud můžete, experimentujte s jazykem. Divák vždy ocení nápaditost textu a vy jako tvůrce uvítáte, když se vaše video dostane divákovi pod kůži, ideálně do širokého povědomí veřejnosti.
Při přípravě textu je velmi důležité vcítit se do diváka, jak on sám bude výsledné video vnímat. Namluvený text by neměl být zbytečně dlouhý, aby diváka nezahltil. Zkuste tedy voiceoveristce připravit text, kde se do jedné minuty vleze maximálně 120 až 150 slov.