Reklama na Facebooku
Nemáte odvahu se samotní pustit do reklamy na Facebooku? Žádný problém! Nabízíme desítky odborníků u kterých garantujeme, že s výsledkem budete spokojeni a reklama na Facebooku Vám bude perfektně šlapat.
Tak to nechte na nás. Přes 96 % zakázek úspěšně zařídíme.
Reklama na Facebooku
Láká vás možnost zviditelnění vaší značky na Facebooku, ale nevíte, jak to správně provést? Na Stovkomatu nabízí své služby marketingoví profesionálové, jejichž hlavní pracovní náplní je tvorba reklamy na Facebooku.
Vzhledem k tomu, že Facebook patří mezi jednu z nejpopulárnějších sociálních sítí, by si jeden mohl myslet, že nastavení reklamy je, s ohledem na počet uživatelů, jednoduché. Taková premisa je však chybná. Přečtěte si náš článek, ve kterém odhalujeme některá z mnohých tajemství facebookové reklamy.
Co je to reklama na Facebooku?
I když se může na první pohled zdát, že Facebook jako sociální síť již převálcoval Instagram a TikTok, není tomu tak. Facebook je stále ohromně populární, což dokazují miliony uživatelů z České republiky i Slovenska, kteří se na Facebook každý den přihlašují a vyvíjí nějakou aktivitu. Instagram a TikTok se možná stal hlavní platformou pro mladé lidi, nicméně užívání Facebooku je doménou zejména osob ve věku 30-45 let.
Asi není třeba složitě vysvětlovat, co to je reklama na Facebooku - jde o nástroj, prostřednictvím kterého přilákají podnikatelé na své stránky nové zákazníky nebo fanoušky. Kýženým výstupem je však prodej zboží nebo služeb, jenž podnikatel skrze reklamu nabízí.
Sociální sítě se staly skutečným fenoménem 21. století a zlatým dolem pro podnikatele, kteří mohou uživatelům přinést úplně nový rozměr reklamy a nabídky. S nalezením cílové skupiny a tvorbou reklamní kampaně jim pomáhají marketingové a reklamní agentury nebo freelanceři.
S tím souvisí i skutečnost, že základem fungování sociálních sítí jsou algoritmy - ty rozhodují o tom, co se bude konečným uživatelům zobrazovat. Vyzrát na ně bývá někdy složité, a pokud se ve světě reklam na Facebooku nepohybujete, nebojte se poptat služby specialistů, kteří se tvorbou reklam živí.
Možná si říkáte, že je zbytečné zaplatit si služby profesionála na vytvoření reklamy, když to zvládnete sami. Nebo se vám na mysl vkradla myšlenka, že reklamu vůbec nebudete potřebovat a úspěch získáte „organickou” cestou. Přece to nemůže být těžké získat odbyt svých produktů bez reklamy. Máme pro vás špatnou zprávu - je to těžké.
Jak vypadá reklama na Facebooku?
Reklama na Facebooku se tvoří ve Facebook Ads Manager, který si lze založit prostřednictvím Facebook Business Manager. Tento komplexní správce reklam zahrnuje mnoho funkcí, na základě kterých lze vytvářet reklamy (včetně textu), nastavovat rozpočet, testovat kampaně a vyhodnocovat jejich úspěšnost a mnoho dalšího.
Předním atributem reklamy na Facebooku je možnost jejího zacílení na specifické uživatele - tedy takové uživatele, kteří by mohli mít zájem o váš produkt nebo služby. Pokud například vyrábíte výbavičky pro miminka a sídlíte v Praze, asi nebudete cílit na muže 65+ z Moravy.
Možností, na které se při zacílení reklamy budete zaměřovat, je poměrně dost. Díky tomu je reklama skutečně personalizovaná a cílí jen na relevantní uživatele. Reklamu lze na Facebooku zacílit po zadání těchto parametrů: demografické údaje (věk, pohlaví, rodinný stav, vzdělání, zaměstnání, práce), lokalita, zájmy a chování (pokud například prodáváte batohy, lze v této sekci vyfiltrovat třeba takové uživatele, kteří hodně cestují).
Reklamu na Facebooku tvoří ve velkém měřítku její vizuální stránka. Jestli chcete mít reklamu, která skutečně zaujme, musíte kromě vhodného zacílení dodat i perfektní fotografii nebo video, protože zrak většiny uživatelů vzhledem k velikosti obrazového materiálu padne nejprve na tuto část reklamy.
Důležitou součástí reklamní kampaně je též chytlavý text, který jen zvýší šanci, že vytvořená reklama skutečně zaujme. Doprovodný text by měl být stručný, jasný a výstižný. Sáhodlouhým příběhem nebo nicneříkajícími slovy potenciální zákazníky spíše odradíte.