Nově můžete zaplatit až po dodání služby a jen v případě spokojenosti!

Mužský hlas - voiceover

Potřebujete do svého projektu mužský hlas? Objednejte si Job na Stovkomatu a vyberte si hlas podle svých představ! U nás najdete zkušené i začínající prodejce s osobitým mužským hlasem s různými hlasy, takže máte možnost vybrat si ze skutečně širokého spektra prodávajících.

Mužský hlas - voiceover

Ačkoliv dnešní svět prakticky závisí na vizuální tvorbě, voiceover je pojem stále poněkud neznámý a velká spousta lidí jej zaměňuje (nebo ztotožňuje) s dabingem. Pojďme si v článku níže představit pár základních informací o tomto fenoménu filmové a reklamní tvorby.



Co je to voiceover?


Slovo voiceover pochází z angličtiny a jedná se o kombinaci slov voice (hlas) a over (přes). Z tohoto jazykového okénka můžeme dál vycházet a říct, že voiceover je mluvené slovo, které je součástí televizního, filmového, seriálového nebo reklamního projektu, nicméně mluvčí textu není v obraze vidět.

S voiceoverem se nejčastěji lze setkat u dokumentů, reklam, produktových videí nebo instruktážních filmů.



Patří do voiceoveru i dabing?


Asi vás ihned napadlo, že součástí voiceoveru je i dabing. Přece jen dabér taky propůjčuje svůj hlas filmu nebo seriálu a není v záběru vidět.

Opak je ale pravdou, dabing do voiceoveru nepatří. Pojďme si vysvětlit proč.

Voiceover jsme si již popsali, ale zapomněli jsme dodat, že charakteristickým znakem je i to, že nejprve dotyčný nahraje svůj hlas a až poté se k němu dotváří obraz. Hlas v rámci voiceoveru je originální, svým hlasem nikoho nenahrazuje.

Naproti tomu u dabingu se k dabérovi dostane již hotový snímek (film nebo seriál) a ten pak svým hlasem předabuje původního mluvčího. K dabingu režiséři přistupují často proto, aby nahradili hlas herce mluvícího jiným jazykem (dabing je ostatně v Česku velice populární). Ovšem i v některých českých filmech se setkáváme s dabingem - třeba tehdy, když se skutečný hercův hlas do příběhu nehodí (například herec s velmi hrubým hlasem hraje prince).



Jak vybrat správný mužský hlas?


Základem je samozřejmě mít připravený a zanalyzovaný projekt, do kterého mužský hlas potřebujeme. Platí základní poučka, že pokud náš příspěvek bude cílit na muže, volíme ženský hlas a naopak. Pokud půjde o projekt cílící na smíšené publikum, vybíráme podle našich vlastních preferencí. Když hlas ve videu a zobrazované informace spolu ladí, divák se lépe soustředí a z vašeho výstupu si odnese předávané informace.

Neberte hned první mužský hlas, na kterého narazíte. Ne že by jeho hlas nebyl kvalitní a pro váš záměr vhodný, ale tak jako u všeho, je vždy dobré prostudovat více nabídek. Ten, který vám bude nejlépe zapadat do konceptu, je ten pravý (a to může být první nebo třeba desátý).

Vybírat ideální mužský můžete jak mezi profesionálními herci, tak i brigádníky, kteří si voiceoverem přivydělávají. Důležité jsou zkušenosti a především vhodné zabarvení hlasu a schopnost s hlasem pracovat.



Jak správně zvolenému prodejci zadat práci?


Poté, co máte vybraného svého prodejce na Stovkomatu, je třeba mu vysvětlit, co od něj potřebujete a především mu zaslat text, se kterým bude pracovat.

Text pro prodejce je váš vlastní výtvor a měli byste se řídit určitými pravidly. Protože text připravujete vioceoveristovi na míru, je třeba počítat s tím, že do jedné obrazové minuty by se mělo vejít maximálně 120 až 150 slov. Pokud navíc bude součástí videa text, neměl by by se odlišovat od mluveného slova.

A na závěr - pokud rádi píšete, popusťte uzdu své kreativitě, protože i váš text musí zaujmout, nejen samotný mužský hlas. Jestli psaní není vaší silnou stránkou, můžete si najmout některé z našich šikovných copywriterů zde na Stovkomatu.