Kdo je copywriter?
Aniž bychom to možná tušili, s prací copywriterů se na internetu setkáváme téměř na každém kroku. Ať už se jedná o poutavé texty reklam, které vás přesvědčí o návštěvě daného webu, nebo skvěle zpracované informace o poskytovaných službách, práce copywritera je k otextování webu zkrátka nezbytná. Mrkněte se s námi na důležité informace o jejich práci, které vám z nabídek tvůrců na Stovkomatu pomohou vybrat toho správného copywritera právě pro váš projekt.
Kdo je copywriter?
Napovědět vám může již samotný název této žádané služby - respektive jeho druhá polovina. Copywriter se zabývá psaním a tvorbou marketingových nebo informačních textů pro váš web, e-shop nebo jiný, projekt. Určitě se však nemusíte bát, že by se jednalo o člověka, který texty odněkud zkopíruje, i když i takoví se bohužel stále najdou. Copy v tomto případě neoznačuje kopírování textů, tedy copy and paste, ale právě reklamní sdělení, které by měl text obsahovat.
Nejčastěji se tedy copywriter zabývá tvorbou článků či reklamních sdělení. Ty by měly nejen zaujmout čtenáře a sdělit mu veškeré potřebné informace, ale zejména přesvědčit k návštěvě webu či projektu cílenou klientelu a v neposlední řadě dobře zvolenými klíčovými výrazy potěšit i roboty vyhledávačů.
Nezbytné studium podkladů
Ačkoliv se tedy může zdát, že se copywriterem může stát každý, kdo ovládá gramatiku a ze slohových prací dostával jedničky, tak snadné to není. Pokud si vyberete opravdu kvalitního copywritera, bude samotnému článku předcházet nezbytná analýza a příprava potřebných podkladů. Čím více informací totiž o propagované službě či produktu získá, tím lépe dokáže popsat vaše přednosti a nalákat k návštěvě cílovou skupinu zákazníků. Samozřejmostí by pak měla být alespoň základní znalost marketingu a SEO - tedy optimalizace pro vyhledávače, díky kterým nebudete vaše články číst pouze vy, ale naopak splní svůj požadovaný účel. Kromě samotné tvorby článků by vám měl být tedy kvalitní copywriter schopen pomoci také s analýzou klíčových slov, určením správné délky textu nebo s kompletní editací stávajícího obsahu webu. Pokud již tedy máte některé texty hotovy, můžete zkusit poptat také copyediting, kdy vám copywriter pomůže upravit texty tak, jako by je psal sám.