Jak zjistit návštěvnost webu?

Chcete se dozvědět, jak zjistit návštěvnost vašeho webu, e-shopu či jiného online projektu? Naučit se tyto data dále analyzovat a vyhodnocovat? Nebo chcete návštěvnost rovnou navýšit? Pak se s námi mrkněte na několik uživatelských tipů nebo získejte publicitu díky nabídkám expertů ze Stovkomatu.
Proč se zajímat o návštěvnost webu nebo marketing?

Málokterý web má bohužel to štěstí, že dokáže během pár chvil prorazit, získat si svou návštěvnickou základnu a nemusí se téměř zajímat o svou další propagaci. Většina projektů je na tom díky rozsáhlé konkurenci ovšem naprosto opačně a prosazení stojí spoustu času, úsilí i financí. S marketingem a získáním publicity vám samozřejmě mohou pomoci agentury, jejíž služby ovšem nejsou nic levného. A právě proto je potřeba vědět, jak zjistit návštěvnost webu, a nabrat základní marketingové znalosti. Tak abyste jejich práci byli schopni náležitě kontrolovat a nenaletět chytrolínům, kteří vás jen budou sdírat z kůže.
Jak zjistit návštěvnost webu?
Pokud chcete mít návštěvnost webu neustále pod kontrolou a získat opravdu přesná data, zapomeňte na základní statistiky nebo zastaralé toplisty. Zaměřte se na kvalitní analytické nástroje, se kterými si rychle uděláte obrázek o svém publiku. Světově nejpoužívanější nástroj pro sledování návštěvnosti je určitě Google Analytics. Na svůj web jej můžete jednoduše nasadit pomocí kódu, většina komerčních řešení i open source systémů vám k tomu navíc nabídne chytré modul, paginy nebo další doplňky. V Google Analytics můžete sledovat nejen základní údaje o návštěvnosti webu, ale zaměřit se také na další statistiky. Ty vám mohou pomoci vytrasovat a odhalit celou řadu technických i obsahových problémů webu, kterých byste si nemuseli všimnout. Nejčastěji mezi ně patří špatně cílený či nedostačující marketing, ale také zaměření reklam na nevhodnou cílovou skupinu. Sledovat zde můžete zdroje návštěvnosti, míru opuštění stránek i dobu, kterou u vás zákazníci na jednotlivých stránkách stráví, ale také si můžete nechat počítat konverze a výdělky. Aktivitu návštěvníků tak zkrátka můžete neustále sledovat – a to i v reálném čase, následně ji analyzovat a snažit se zlepšit své výsledky.