Co dělá copywriter?
Zajímá vás, co dělá copywriter nebo sháníte jeho služby? V obou případech jste u nás správně. Nabízíme vám totiž nejen zpracování zakázek začínajícími i ostřílenými copywritery na Stovkomatu, ale také krátký článeček, ve kterém se dozvíte veškeré potřebné informace k tvorbě marketingových textů.
Klíčová slova v hlavní roli
Jelikož se copywriter zabývá tvorbou nejrůznějších marketingových textů a dalšího obsahu, měla by být samozřejmostí perfektní znalost jazyka, ve kterém články připravuje. Tu si můžete ověřit již samotnou písemnou komunikací při zadávání zakázky, ale zejména také z ukázek, které by v nabídce copywritera určitě neměly chybět. Právě z nich můžete zjistit také, zda vám vyhovuje celkový styl tvorby a zda jsou články správně stylované a čtivé.
Korektním obsahem by však práce copywritera určitě končit neměla. Jelikož se při tvorbě článků nejčastěji setkává s texty, které jsou určeny nejen pro konečné čtenáře, ale také roboty vyhledávačů, měl by mít alespoň základní znalosti SEO - tedy optimalizace pro vyhledávače. Copywriter by vám tedy měl být schopen pomoci s volbou vhodných klíčových slov či výrazů, které vám pomohou zlepšit či upevnit pozice ve vyhledávačích, a také je by je měl umět správně a v ideálním množství rozmístit v textu. I zde totiž platí pravidla, že se nic nemá přehánět a méně někdy může znamenat více.
Jak poznat dobrého copywritera?
Za prací copywriterů by měly mluvit především jejich ukázky, reference a názory zákazníků. Po celém internetu můžete najít spoustu levnějších pisálků, kteří ovšem bohužel preferují kvantitu nad kvalitou. Pokud chcete dostat opravdu kvalitní výsledek, raději si maličko připlaťte za to, že se bude copywriter danému tématu opravdu věnovat a kromě potřebných informací si dokáže zjistit také cílovou skupinu, kterou by měl text upoutat, zanalyzovat již zmíněná klíčová slova a příp. také vaši konkurenceschopnost. Zejména by se měl ale zajímat o kompletní cíl a účel, kterému bude text sloužit.